Els propers 20 i 21 dd’abril es durà a terme la QUINZENA edició de les “24 hores de Cap de Creus”, organitzada per la Unió Excursionista Llançanenca.

Aquest iniciativa es farà conjuntament amb l’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Llançà ja que un dels principals objectius d’aquest departament és posar en valor el territori a través del senderisme. Així doncs, l’Àrea de Turisme s’encarregarà principalment de la promoció i comunicació de l’esdeveniment, seguint el model de les activitats realitzades fins avui en dia per part de la Unió Excursionista Llançanenca.

L’itinerari d’enguany començarà al Port de Llançà des d’on s’anirà fins a Cap de Ras i Platja de Garbet. Tot seguit, s’abandonarà la costa per endinsar-se cap a les muntanyes, assolint el Puig d’Esquer, on trobarem unes vistes impressionants de tota la banda nord del Cap de Creus.

D’allà es davallarà per la carena fins al Mas Patiràs, enllaçant al GR 11, que ens portarà fins a Sant Silvestre i Valleta per retornar de nou a Llançà, concretament a l’Oficina de Turisme. Després es continuarà per el camí que condueix a Roca Miralles fins arribar a l’imponent Monestir de Sant Pere de Rodes i ascendir a les runes del Castell de Sant Salvador, mirador excepcional d’aquestes contrades.

En deixar la cresta, creuarem per la carretera que va de Roses a Cadaqués, i anirem fins a la Cala Joncols, on retrobarem, de nou el mar. D’aquí ens dirigirem cap al nord, a Cadaqués i a Port Lligat, per anar a cercar el Camí de Ronda.

Un cop superat el Cap de Creus, ens dirigirem cap al Mas Vell i Sant Baldiri direcció Port de la Selva. Resseguint el Camí de Ronda de Port de la Selva a Llançà, cala a cala, s’arribarà a la població de Llançà, i es finalitzarà la marxa a l’aparcament Rafel Estela de Llançà.

Com ja va essent habitual des de ja fa tres edicions, la marxa comptarà amb dues noves modalitats:

• 62 kms en 17 hores: en aquest cas, la marxa s’iniciarà a les 12h des de la Plaça Major i continuarà l’itinerari cap a l’oficina de turisme, camí de Roca Miralles fins al Monestir de Sant Pere de Rodes. Seguidament, l’itinerari serà el mateix que la modalitat de 87kms arribant com a màxim a les 8h de l’1 d’abril a l’aparcament Rafel Estela de Llançà.
  • 27 kms en 9 hores: en aquest cas, l’inici es farà conjuntament amb la modalitat de 87 kms i l’itinerari serà el mateix fins a arribar de nou a Llançà. Es tractaria de la primera volta de la Ultra que consisteix en pujar al Puig d’Esquers des de la Platja de Garbet i tornar a Llançà tot passant per l’Ermita de Sant silvestre i el nucli de Valleta.